Lehtonen Akseli

Akseli Lehtonen

19 v. Uudenmaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja, IB-ylioppilas

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Lohja

Olen 19-vuotias länsi-uusimaalainen Lohjalta. Valmistuin viime keväänä IB-ylioppilaaksi ja suuntaan tulevana syksynä kohti oikeustieteellisen opintoja. Oma himo yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen nousee kaikista niistä älyttömyyksistä joita arjessani näen. Veronmaksajien rahoja ensinnäkin kerätään turhan isolla kädellä jonka jälkeen näitä samoja varoja käytetään tavallisen ihmisen edun vastaisesti. Tähän tarvitaan muutosta. Muutosta parempaan ei kuitenkaan tule odottamalla. Tavallisen veronmaksajan etua on jälleen kuunneltava. Järkevien päätösten aika on nyt.

Toimin vuodenvaihteesta lähtien Kokoomusnuorten suurimman piirin, Uudenmaan, puheenjohtajana sekä Länsi-Uudenmaan Kokoomusnuorten puheenjohtajana. Kunnallispolitiikassa olen Lohjan lasten, nuorten ja perheiden lautakunnan jäsen. Olen aikaisemmin toiminut Lohjan nuorisovaltuuston varapuheenjohtana kahden vuoden ajan. Toimintaani eri järjestöissä on ohjannut halu tehdä tavallisen ihmisen arjesta sujuvampaa ja toimivampaa. Kaikenlaista etupolitiikkaa ja turhaa pöhinää olen aina karsastanut. Politiikka ei saa olla tietyn ihmisen tai puolueen oman aseman pönkittämistä varten. Tavallisen ihmisen etua ei saisi koskaan unohtaa vallan kammareissa tai etujärjestöjen kiehmuroissa. Näiden periaatteiden mukaan olen politiikassa mukana ollut ja tulen jatkossakin olemaan.

Tavallisen työtä tekevän suomalaisen ääni on jäänyt identiteettipolitiikan jalkoihin. Hyvinvointivaltion kantavat voimat on unohdettu. Tammikuun 23. päivä käytävät aluevaalit tarjoavat mahdollisuuden muuttaa maamme suunta järkevämmäksi.

Tulevilla hyvinvointialueilla on riskinä muuttua kalliiksi byrokratiakoneistoksi, joiden varjolla työnnetään verottajan kättä yhä syvemmälle ahkerien suomalaisten taskuun. Tämä tulee estää. Siksi tarvitaan maalaisjärjellä ajattelevia päättäjiä puolustamaan veronmaksajien rahoja törsäilyltä.

• Maakuntavero on torpattava, himoverottamiselle ei pidä avata uusia portteja!
  • Vain sote-palveluiden laadulla pitäisi olla väliä, ei sillä kuka sen tuottaa.
  • Vähemmän byrokratiaa, enemmän yksilökohtaista palvelua.

Tuleva aluevaltuusto kaipaa järjen ääntä. Muutos tapahtuu vain äänestämällä.

LIITY KOKOOMUSNUORIIN!

Tule mukaan päättämään, miltä Suomi näyttää huomenna. Haluamme olla rakentamassa kannustavaa, välittävää ja jokaista yksilöä kunnioittavaa yhteiskuntaa.

Liity Kokoomusnuoriin!

Vieritä ylös